کاملترین فایل{مبانی نظری وپیشینه پژوهش اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری}

مبانی نظری وپیشینه پژوهش اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری|31010310|ugo|مبانی نظری وپیشینه پژوهش اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری ,پیشینه پژوهش اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری,مبانی نظری اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری ,مبانی نظری,پیشینه پژوهش, اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان مبانی نظری وپیشینه پژوهش اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتریآماده دریافت می باشد .

فایل دارای 19 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل ::

رضایت مشتری
رضایت مشتری یکی از مهمترین موضوعات مهم نظری و تجربی برای اکثر بازاریابان و محققان بازاریابی است. رضایت مشتری را می­توان به عنوان جوهره موفقیت در جهان رقابتی تجارت امروزی دانست. بنابراین اهمیت رضایت مشتری و حفظ مشتری در تدوین استراتژی برای شرکت­های مشتری­مدار و بازار­مدار نمی­تواند دست کم گرفته شود. امروزه رضایت مشتری با نرخ در حال رشدی مورد توجه شرکت­ها قرار گرفته است. رضایت مشتری احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمات بعد از استفاده از آن است. رضایت مشتری نتیجه اصلی فعالیت بازاریاب است که به عنوان ارتباطی بین مراحل مختلف رفتار خرید مصرف­کننده عمل می­کند. برای مثال اگر مشتریان به وسیله خدمات خاصی راضی شوند، احتمالا خرید خود را تکرار خواهند کرد، به دیگران درباره تجارب مطلوب خود خواهند گفت و در تبلیغات دهان به دهان مثبت درگیر می­شوند. حاصل این است که مستقیما بقاء و سودآوری یک شرکت را تحت تأثیر قرار می­دهند (جمال و ناصر ، 2002). تعاریف متعددی از رضایت مشتری در ادبیات بازاریابی ارائه شده است. لینگنفلد و اشنایدر (1998) رضایت مشتری را به عنوان نتیجه فرایندهای مقایسه روانشناسانه بین کیفیت محصول یا خدمات با انتظارات، خواسته­ها، اهداف مشتری و هنجارهای اجتماعی تعریف می­کنند. رپ (1996) رضایت مشتری را به عنوان نگرش شخصی که از میان مقایسه بهره­وری واقعی و بهره­وری مورد انتظار از محصول یا خدمات، تعریف می­کند (دلخواه ،1382). سیمون همبورگ (1998) اذعان می­کند که الگوی "عدم تأیید انتظارات" در بحث نظری مفهوم رضایت مشتری در علم بازاریابی مهمترین نقش را ایفا می کند و عمومی­ترین مفهوم رضایت مشتری است. نتیجتا وی این مدل را به عنوان مدل اساسی رضایت مشتری در نظر می گیرد. نقطه شروع الگوی "عدم تأیید انتظارات" مقایسه بین تجربه واقعی مشتری از محصول (آنچه که هست) و آنچه که باید از نظر مشتری باشد، است (ویلالبس ، 2000).

2-3 اهمیت دستیابی به رضایت مشتری
چرا شرکت­ها نیازمند دستیابی به رضایت مشتری می­باشند؟ اهمیت رضایت مشتری برای شرکت چیست؟ برای پاسخ دادن به این سؤال ها احتیاج به دانستن این است که اگر مشتریان ناراضی باشند چه اتفاقی رخ می­دهد و سپس آنکه مشتریان راضی چه منافعی برای شرکت دارند و چگونه شرکت به آنها دست می یابد؟
تحقیقات نشان می­دهند که 96% مشتریان هیچگاه در رابطه با رفتار بد و کیفیت بد محصولات و خدمات شکایت نمی­کنند و اینکه 90% این مشتریان ناراضی، برنمی­گردند. هر کدام از این مشتریان ناراضی، نارضایتی خود را حداقل به 9 نفر می­گویند و 30% از مشتریان ناراضی به بیش از 20 نفر ناراحتی خود را انتقال می­دهند. همچنین مطالعات نشان می­دهد که جذب یک مشتری جدید 6 برابر پر هزینه­تر از حفظ مشتری فعلی است (دلخواه ، 1382).







































مطالب دیگر:
📚دانلود پاورپوینت HACCP در تولید بستنی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان دهی و مدیریت کلاس📚پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها - عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران📚پاورپوینت روشهای سنجش نسبت درصد چربی شیر📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار مغز و عملکرد آن📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار شخصیت📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای نظری در سلامت روانی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روان شناسی نوجوانی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت کارکنان📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیابت📚دانلود مبانی نظری دلایل مقاومت معلمان در برابر تكنولوژی آموزشی📚دانلود مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی، اضطراب اجتماعی، و جو روانی اجتماعی کلاس📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی در ایران📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی ونمایندگی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرم شناسی📚پاورپوینت ماکارونی رشته به رشته📚پاورپوینت نوشابه گازدار📚پاورپوینت فراصوت و فرو صوت📚پاورپوینت برنامه‌نویسی با C++ دارای 567 اسلاید📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای توانمندسازی ، مدیریت دانش و ساختار سازمانی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تلاشهای پژوهشی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت و احساس تنهایی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحولات اجتماعی📚دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاریخچه تفکر انتقادی