کاملترین فایل{چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات}

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات|40094071|ugo|چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات, مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات,چارچوب مبانی نظری تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات,چارچوب مبانی نظری,فصل دوم تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اهمیت آموزش ریاضیاتآماده دریافت می باشد . مشخصات این متغیر:منابع: دارد پژوهش های داخلی و خارجی: دارد کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی تعداد صفحه: 36صفحه نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی كه مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می‌شود. سابقه آموزش ریاضی به عنوان یك رشته دانشگاهی به كمتر از یك قرن می‌رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود كه آموزش معلمان به دانشگاه‌ها برده شد.

در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می‌تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی به عنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه‌های تحصیلی باشد. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیكره عظیم سایر علوم می‌باشد. آموزش ریاضیات نه تنها یك علم است بلكه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم. ذهن‌های خلّاق، مبتكر و جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی‌شك منتج از یك نظام یافتگی است كه ماهواً دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا كند. فتح كرات آسمانی، پرتاب سفینه‌ها، ساخت زیر دریایی‌های هسته‌ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از د‌ه‌ها، صدها و هزارها تكنولوژی مدرن كه هر كدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف می‌باشد. از این رو می‌توان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم. بنابرین آموزش ریاضیات از اهمیت زیادی برخوردار است اما نکته مهم‌تر اینکه روش این آموزش به چه صورتی باید باشد؟ آیا صرف تدریس سنتی و سخنرانی معلم و گوش دادن دانش‌آموز، کفایت موفقیّت در این آموزش را محرز می‌نماید؟ آیا با داشتن چند مؤلفه کتاب، دانش‌آموز، معلم و روش تدریس یک بعدی، به هدف غایی این اصل نایل گردیده‌ایم؟ آیا با ظهور روز افزون فناوری‌های جدید و ورود آن به چرخه آموزش و یادگیری، آموزش دروس پایه و علی‌الخصوص ریاضی، نیازمند یک بازنگری اساسی نیست؟

این در حالی است که به كارگیری فناوری در یاددهی- یادگیری می‌تواند در زمینه‌هایی مانند آموزش مهارت‌های پایه «آموزش مهارت‌های پیشرفته» و «ارزیابی آموخته‌ها» اثر بگذارد و میزان كمی وكیفی یادگیری را بهبود بخشد، در ضمن امروزه اشخاصی كه روش استفاده از رایانه را ندانند بی‌سواد محسوب می‌شوند و تبادل داده و ارتباطات وكسب مهارت‌ها به كمك تكنولوژی سریع عصر امروز حاصل می‌گردد و از این تكتولوژی می‌توان در انتقال دانش و داده و كسب مهارت برای دانش‌آموزان بهره برد. این امر در درس ریاضی به دلیل ساختار مشخص‌تر و دقیق‌تر نسبت به سایر علوم و دروس به دلایل عدیده‌ای چون نسبی بودن مفاهیم این رشته‌ها، متغیر بودن پارامترهای سنجش آنان، عینی نبودن تجربیات و کاربرد متفاوت علوم دیگر در زندگی روزمره و... بیشتر مورد توجه قرار دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند جایگاه خویش را در پژوهش‌های علم محور، حفظ نماید. )دفتر مدیریت طرح توسعة فناوری داده و ارتباطات، 1383) هم چنین

1- نسبت به سایر دروس، بیشتر می‌توان در درس ریاضی برای طراحی و تدوین تمرینات، از آموزش مبتنی بر رایانه بهره گرفت.

2ـ در درس ریاضی از فناوری در قالب نرم‌افزار چند رسانه‌ای، برای انواع سبك‌های یادگیری در آموزش موضوعات آن بیشتر می‌توان استفاده كرد.

3ـ با استفاده از منابع الکترونیکی(صوت، تصویر، فیلم و ...) یادگیری مهارت‌های ساده را در فراگیر تقویت كرد.

4ـ با استفاده از فناوری‌های تصویری و صوتی، موضوعات آموزشی را قابل تجسم و تصور نموده و با به وجود آوردن جاذبه‌های زیاد، به آن‌ها صورت واقعی بخشید و این امر در خصوص ریاضی عینی‌تر است.

5- در قالب شكل‌های متنوع، مهارت‌های جدیدی را به وجود آورد كه كاربرد تكنولوژی را آسان سازد، آن نوع فناوری كه بر یادگیری تاثیر نمایان بگذارد.

6ـ عنصر تعامل درفناوری‌های یاددهی- یادگیری در درس ریاضی نمود بیشتری نسبت به سایر دروس دارد.

7ـ به فراگیران در آموختن اطلاعات پیچیده و طبقه‌بندی و سازمان‌دهی آن‌ها كمك كرد و به آن‌ها آموخت كه چگونه شباهت‌ها و افتراق‌ها را در میان اطلاعات ارائه شده تشخیص دهند و دست به استنباط و نتیجه‌گیری ذهنی بزنند. هم چنین در یادگیری‌های ذهنی به آنها كمك كرد تا بیاموزند، چگونه یافته‌های خود را با استفاده از مهارت‌های پیشرفته در به كارگیری تكنولوژی آموزشی، با دیگران در میان بگذارند.

8ـ به فراگیران كمك كرد، مهارت‌های بهتری در زمینه‌ی سازماندهی امور و حل مسائل به دست آورند.

دلایل و موضوعاتی که مطرح گردید، از جمله دلایل انتخاب درس ریاضی در این پژوهش است و نگارنده را بر آن داشت که علاوه بر اینکه خود، معلم ریاضی بوده و کمابیش از روش‌های یاد شده در تدریس استفاده نموده است، بلکه دریچه‌ای بیابد برای آموزش بهتر و فعال‌تر این درس







































مطالب دیگر:
نمودار سازمانی مطالعات سیویل پروژه قطار شهریگزارش طرح پيشنهادي براي مديريت گروه هاي ذينفع برای پروژه قطار شهریگردش كارها و روش هاي ستادي در یک پروژه طرح و ساخت عمرانیسند اولیه قلمرو پـروژه (بخش ساختار شکست پروژه) قطار شهریپاورپوینت مفاهیم حرکت و اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزشپاورپوینت ارزیابی کار و زمان کابل های کنترلی خودروجزوه آموزش نرم افزار پریماورا (Primavera)جزوه آموزش نرم افزار Spssجزوه نمونه سوالات طبقه بندی شده امتحانات نهایی ریاضی سوم تجربیپاورپوینت مفاهیم خط مشی تقسیم سود و تعیین ارزش سهامپاورپوینت ریسک، بازده و ارزیابی اوراق بهادارپاورپوینت مدل قیمت گذاری داریی های سرمایه ای (CAPM)پاورپوینت هزینه سرمایهپاورپوینت جایگاه اخلاق در حسابداری و حسابرسیپاورپوینت سیستم های گرمایش و سرمایش در سالن هاي پرورش جوجه هاي گوشتيپاورپوینت وسایل و لوازم مرغداری های گوشتی و تخم گذارپاورپوینت بهداشت و پرورش بلدرچین به صورت کاملاً کاربردی در ایرانپاورپوینت پرورش شترمرغشرح وظايف و شرايط احراز ارکان یک پروژه قطار شهریفلوچارت های گردش اسناد فنی در یک پروژه قطار شهریگزارش بررسي فني ايستگاه هاي پروژه قطار شهريپاورپوینت عناصر و نشانه های معماریپاورپوینت تحلیل فضای شهری فلکه ساعتپاورپوینت تئوری چسبندگی هزینه هاپاورپوینت حسابداری ساختگی